De nieuwste 37 meter lange Martinique-hull is klaar voor haar superstructure

Het nieuwste lid van de Martinique-familie is klaar voor de volgende stap in het bouwproces
@media (max-width: 679px){#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591b52 img{#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591b52 img{#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591b52 img{#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591b52 img{#fig-65dad55591b52 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Martinique

In april 2023 werd ze al aangekondigd: de nieuwste Martinique van Moonen Yachts. Ze draagt voor nu nog de naam YN205 en wordt in 2025 opgeleverd. Dat betekent dat de bouw in volle gang is. Inmiddels is haar romp helemaal af en is ze klaar in voor de volgende stap in haar bouwproces: het samenvoegen van hull en superstructure. De eerste reis voor de kale romp maar zeker niet haar laatste; in april 2025 zou het jacht klaar moeten zijn en kan ze de wereldzeeën op.

@media (max-width: 680px){#fig-65dad55591f01 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591f01 img{#fig-65dad55591f01 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dad55591f01 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591f01 img{#fig-65dad55591f01 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dad55591f01 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad55591f01 img{#fig-65dad55591f01 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Succesformule

De nieuwste hull is gebaseerd op het bekende ontwerp van de Martinique-vloot; de succesvolle lijn van Moonen. Het gaat om het zevende vaartuig van deze lijn, op dit moment bevinden zich vier andere Martinique's op de wereldzeeën en zijn er nog twee anderen in aanbouw bij de werf. Deze twee worden beide dit jaar nog opgeleverd. Alle Martinique's beschikken over een "lange afstand stalen hull vermogen gecombineerd met geraffineerd design, Nederlandse kwaliteit en een custom interieur", aldus de werf. Ook dit jacht zal gebouwd worden met deze zelfde kwaliteiten in gedachten; een succesformule veranderd men natuurlijk niet zo snel.

@media (max-width: 680px){#fig-65dad5559205b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad5559205b img{#fig-65dad5559205b img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-65dad5559205b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad5559205b img{#fig-65dad5559205b img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-65dad5559205b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-65dad5559205b img{#fig-65dad5559205b img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Custom interieur

Het jacht is op dit moment nog niet verkocht, iets wat Moonen Yachts natuurlijk graag anders zou zien. Want niet alleen wil de werf – logischerwijs – graag een koper voor het jacht, het is voor de toekomstige eigenaar ook voordelig om er zo vroeg mogelijk bij te zijn. Wanneer een eigenaar vroeg betrokken is bij de bouw, biedt dat meer kans voor het op maat maken van het interieur, passend bij de wensen van de eigenaar. Het uiteindelijke interieur design wordt verzorgd door Hollander Yacht Design.

  • Yachts
  • Moonen Yachts
  • Tom van Oossanen

Laatste nieuws