U-Boat Worx presenteert nieuwe supersnelle onderzeeboot: Super Sub

De Bredase bouwer van onderzeeboten voor superjachten, megajachten en cruiseschepen U-Boat Worx heeft met de presentatie van de Super Sub een nieuwe niche gecreëerd. Het nieuwe model kan namelijk sneller door het water varen, waardoor het schip ook sneller kan stijgen en dalen en onder spannende hoeken door het water kan.
@media (max-width: 679px){#fig-6475468111d7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468111d7a img{#fig-6475468111d7a img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6475468111d7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468111d7a img{#fig-6475468111d7a img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6475468111d7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468111d7a img{#fig-6475468111d7a img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6475468111d7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468111d7a img{#fig-6475468111d7a img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}U-Boat Worx Super Sub

U-Boat Worx kende u al van de onderzeeboten voor jachten met de enorme acrylaatbollen voor een panoramisch uitzicht. De onderzeeschepen waren al niet bepaald onmanoeuvreerbaar, maar met de Super Sub betreed het bedrijf uit het Noord-Brabantse Breda een nieuwe markt voor klanten die snelheid ook onderwater belangrijk vinden.

@media (max-width: 680px){#fig-64754681122ef img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681122ef img{#fig-64754681122ef img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-64754681122ef img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681122ef img{#fig-64754681122ef img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-64754681122ef img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681122ef img{#fig-64754681122ef img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het nieuwe duikschip heeft een kenmerkende langere staart dan zijn tragere voorgangers. Ook zitten er een soort vleugels op om het soepeler te laten wenden. Dankzij de nieuwe aandrijving met een totaalvermogen van 60 kW kan het schip met hoeken tot 30 graden naar beneden duiken of klimmen. Bij de versnelling van het schip hebben de bouwers echter geen concessies gegaan op de duikdiepte, die is nog steeds een indrukwekkende 300 meter.

@media (max-width: 680px){#fig-6475468112418 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468112418 img{#fig-6475468112418 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6475468112418 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468112418 img{#fig-6475468112418 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6475468112418 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6475468112418 img{#fig-6475468112418 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het schip is custom gebouwd voor een koper die graag het onderwaterleven bij wil kunnen houden tijdens het kijken. Grote vissen kunnen vaak sneller zwemmen dan eerdere onderzeeboten. De Super Sub kan echter tot 8 knopen halen onder water. Ter vergelijking een tuimelaar (dolfijn) heeft een kruissnelheid van ongeveer 6 knopen. De Super Sub is ook bijna drie keer zo snel als een normale onderzeeboot, die 3 knopen haalt.

@media (max-width: 680px){#fig-64754681124df img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681124df img{#fig-64754681124df img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-64754681124df img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681124df img{#fig-64754681124df img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-64754681124df img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681124df img{#fig-64754681124df img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het interieur van de nieuwe Super Sub is vergelijkbaar met dat van een supersportwagen. De luxe stoelen hebben vijfpuntsgordels om de inzittende op hun plaats te houden tijdens de manoeuvres.

@media (max-width: 680px){#fig-64754681125d0 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681125d0 img{#fig-64754681125d0 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-64754681125d0 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681125d0 img{#fig-64754681125d0 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-64754681125d0 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-64754681125d0 img{#fig-64754681125d0 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Laatste nieuws