U-Boat Worx presenteert nieuwe supersnelle onderzeeboot: Super Sub

De Bredase bouwer van onderzeeboten voor superjachten, megajachten en cruiseschepen U-Boat Worx heeft met de presentatie van de Super Sub een nieuwe niche gecreëerd. Het nieuwe model kan namelijk sneller door het water varen, waardoor het schip ook sneller kan stijgen en dalen en onder spannende hoeken door het water kan.
@media (max-width: 679px){#fig-61afc91add26b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add26b img{#fig-61afc91add26b img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61afc91add26b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add26b img{#fig-61afc91add26b img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61afc91add26b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add26b img{#fig-61afc91add26b img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61afc91add26b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add26b img{#fig-61afc91add26b img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}U-Boat Worx Super Sub

U-Boat Worx kende u al van de onderzeeboten voor jachten met de enorme acrylaatbollen voor een panoramisch uitzicht. De onderzeeschepen waren al niet bepaald onmanoeuvreerbaar, maar met de Super Sub betreed het bedrijf uit het Noord-Brabantse Breda een nieuwe markt voor klanten die snelheid ook onderwater belangrijk vinden.

@media (max-width: 680px){#fig-61afc91add850 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add850 img{#fig-61afc91add850 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61afc91add850 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add850 img{#fig-61afc91add850 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61afc91add850 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add850 img{#fig-61afc91add850 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het nieuwe duikschip heeft een kenmerkende langere staart dan zijn tragere voorgangers. Ook zitten er een soort vleugels op om het soepeler te laten wenden. Dankzij de nieuwe aandrijving met een totaalvermogen van 60 kW kan het schip met hoeken tot 30 graden naar beneden duiken of klimmen. Bij de versnelling van het schip hebben de bouwers echter geen concessies gegaan op de duikdiepte, die is nog steeds een indrukwekkende 300 meter.

@media (max-width: 680px){#fig-61afc91add983 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add983 img{#fig-61afc91add983 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61afc91add983 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add983 img{#fig-61afc91add983 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61afc91add983 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91add983 img{#fig-61afc91add983 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het schip is custom gebouwd voor een koper die graag het onderwaterleven bij wil kunnen houden tijdens het kijken. Grote vissen kunnen vaak sneller zwemmen dan eerdere onderzeeboten. De Super Sub kan echter tot 8 knopen halen onder water. Ter vergelijking een tuimelaar (dolfijn) heeft een kruissnelheid van ongeveer 6 knopen. De Super Sub is ook bijna drie keer zo snel als een normale onderzeeboot, die 3 knopen haalt.

@media (max-width: 680px){#fig-61afc91adda5d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91adda5d img{#fig-61afc91adda5d img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61afc91adda5d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91adda5d img{#fig-61afc91adda5d img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61afc91adda5d img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91adda5d img{#fig-61afc91adda5d img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het interieur van de nieuwe Super Sub is vergelijkbaar met dat van een supersportwagen. De luxe stoelen hebben vijfpuntsgordels om de inzittende op hun plaats te houden tijdens de manoeuvres.

@media (max-width: 680px){#fig-61afc91addb28 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91addb28 img{#fig-61afc91addb28 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61afc91addb28 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91addb28 img{#fig-61afc91addb28 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61afc91addb28 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61afc91addb28 img{#fig-61afc91addb28 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Laatste nieuws