/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2021%2F04%2FJRfvuDPmdbR3Bw1618495938.jpg)
Begin maart liet de Noord Brabantse superjachtwerf Heesen al het project YN19550 te water. De interne koosnaam van het schip is Project Altea, maar ongetwijfeld verzint de nieuwe eigenaar een andere naam voor het superjacht.
Altea is een aluminium jacht met een lengte van 50 meter, een gepatenteerde Fast Displacement Hull Form en een bruto tonnage van net geen 500 GT. Het project begon als speculatiejacht, maar het eigentijdse exterieurdesign van Frank Laupman van Omega Architects trok al snel de aandacht van de nieuwe eigenaren. Het ontwerp wordt gekenmerkt door een lange waterlijn, royale dekruimte, kamerhoge raampartijen en een krachtige profiellijn, die opvalt door de robuuste spray rails en een nagenoeg verticale boeg. Het interieur van Cristiano Gatto, haar Nederlandse herkomst, en de korte levertijd waren doorslaggevend in de verkoop. Dankzij eerdere positieve charterervaringen met recente Heesen-jachten waren de eigenaren bovendien al bekend met de bouwkwaliteit en het vakmanschap van Heesen.
Power
Twee 1.080 kW (1.448 pk) sterke MTU 12V 2000 M72 motoren, gecombineerd met een FDHF rompontwerp, zorgen ervoor dat Project Altea een topsnelheid kan behalen van 19,5 knopen, plus een actieradius van 3.750 zeemijlen bij een kruissnelheid van 12 knopen. Dankzij deze prestaties is Altea een van de snelste en meest efficiënte motorjachten in haar klasse. De diepgang bedraagt slechts 2,15 meter, waardoor het jacht ook geschikt is voor de ondiepe wateren van de Bahama’s of Sardinië.
Arthur Brouwer, CEO van Heesen: "We voelen ons vereerd om de eigenaren en hun familie in onze grotere Heesen community welkom te mogen heten, en we kijken er naar uit om hun droomjacht op tijd af te leveren voor een onvergetelijke mediterrane zomer met volop zon en vaarplezier."
- Heesen Yachts