/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2023%2F07%2FLSkIL1owTMPN991689944694.jpg)
Ze is vernoemd naar het Japanse woord voor kersenbloesem; de Sakura is een gloednieuw jacht van het Nederlandse Feadship. En het verhaal van Sakura bewijst maar weer wat voor rol de Nederlandse jachtbouwers op het wereldtoneel innemen: Sakura was binnen zes weken nadat ze op de markt verscheen alweer verkocht. Een jacht dat zeker in trek is bij de liefhebbers van vakwerk.
Veel bekijks
Ze trok blijkbaar sinds de eerste aankondiging al veel bekijks. Maarten Janssen, Feadship's Sales Director, vertelt in een persstatement: "Vanaf het moment dat we afgelopen mei informatie over de Sakura vrijgaven, waren er verschillende klanten die direct geïnteresseerd waren, waaronder haar nieuwe eigenaar. Hij was voornamelijk enthousiast over de relatief korte levertijd en de mogelijkheid om de wachtlijst te omzeilen. Hij hield van het exterieur- en interieurdesign en het jacht paste helemaal bij wat hij zocht qua lay-out voor familiegebruik. Een perfecte match, met andere woorden." En in de jachtwereld geldt in dit geval toch: wie het eerst komt, het eerst maalt.
Een goede koop
Met Feadship kan het ook eigenlijk niet anders maar de nieuwe eigenaar heeft zeker een mooie aankoop gedaan: het jacht is 71,76 meter lang en ontworpen door Studio De Voogt. Ze beschikt over een wellnessruimte, grote open gemeenschappelijke vertrekken en luxe slaapkamers. In mei 2025 wordt het jacht bij haar nieuwe eigenaar afgeleverd.
- Feadship
- Feadship