Heesen laat 60 meter lange 'project Falcon' te water

Afgelopen maand heeft project Falcon, een nieuw 60 meter lang megajacht, voor het eerst water gevoeld bij de werf van Heesen in Oss. Het jacht drijft nu en wordt afgebouwd voor levering aan de eigenaar in december van dit jaar.
@media (max-width: 679px){#fig-614e879876175 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876175 img{#fig-614e879876175 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-614e879876175 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876175 img{#fig-614e879876175 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614e879876175 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876175 img{#fig-614e879876175 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614e879876175 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876175 img{#fig-614e879876175 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Heesen Yachts

Hoewel de eigenlijke tewaterlating al op 22 juli gebeurde, liet Heesen Yachts pas dit weekend weten dat het schip in de hallen van het bedrijf drijft. Met 60 meter lengte is de project Falcon een van de grotere schepen die in de werf in Oss gebouwd kunnen worden. Al zegt Heesen klaar te zijn voor de toekomst: "Dit omvangrijke en complexe project was zowel uitdagend als inspirerend," aldus Heesen CEO Arthur Brouwer. "De markt beweegt zich in de richting van steeds grotere jachten met grotere volumes, en we zijn klaar om op die vraag in te spelen."

@media (max-width: 680px){#fig-614e8798768d7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e8798768d7 img{#fig-614e8798768d7 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614e8798768d7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e8798768d7 img{#fig-614e8798768d7 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614e8798768d7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e8798768d7 img{#fig-614e8798768d7 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het jacht, met een exterieurontwerp van Omega Architects en een interieur van Sinot Yacht Architecture & Design is een custom jacht. Het is dus geen product van de Spec-bouw zoals die gebruikelijk is bij Heesen. Veel van de jachten die gebouwd worden bij de werf uit Noord-Brabant zijn al ontworpen en worden gebouwd met de speculatieve hoop dat er gedurende het project een koper komt. In dit geval is de koper met een idee naar de werf gekomen en is het 'custom' ontworpen.

Heesen: "De strakke en verfijnde exterieurlijnen van dit custom jacht zijn getekend door Omega Architects. Voor Project Falcon introduceerden de ontwerpers een markant 'vogelvleugel' element om het hoofddek, bridge deck en zonnedek met elkaar te verbinden, zonder de horizontale lijn van de ramen te verstoren. Het resultaat is een krachtig en gespierd profiel. Kamerhoge raampartijen zorgen in combinatie met een verlaagde reling voor een panoramisch uitzicht en een interieur met veel daglicht."

@media (max-width: 680px){#fig-614e879876bcd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876bcd img{#fig-614e879876bcd img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614e879876bcd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876bcd img{#fig-614e879876bcd img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614e879876bcd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876bcd img{#fig-614e879876bcd img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

"Elk detail biedt verfijning en luxe van het hoogste niveau", legt Paul Costerus van Sinot uit. "De onderscheidende ontwerpfilosofie van Sinot komt tot uitdrukking in het gebruik van zeldzame hout- en fineersoorten, delicate stoffen, exclusieve ledersoorten, handgemaakte custom details in metaal en glas, evenals de op maat gemaakte meubels en verlichting." De stijl en smaak van de eigenaar zijn verder terug te vinden in de speciaal voor het jacht gemaakte sculpturen.

De eigenaar is erg op zijn privacy gesteld en heeft daarom gekozen voor gescheiden looproutes voor het personeel en de gasten. De eigenaar heeft daardoor zelfs een privé-apparatement aan boord waardoor hij zich kan afzonderen van de andere gasten in de zes gastensuites aan boord. Er is ook een touch & go helikopterpad zodat de gasten en eigenaar snel en ongestoord aan boord kunnen komen en weer kunnen 'verdwijnen'. Bij de helikopterlandingsplaats is ook een eigen ontvangstruimte.

@media (max-width: 680px){#fig-614e879876ce5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876ce5 img{#fig-614e879876ce5 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614e879876ce5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876ce5 img{#fig-614e879876ce5 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614e879876ce5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614e879876ce5 img{#fig-614e879876ce5 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Voorzien van twee MTU 12V4000 M65L dieselmotoren en een tropenbestendige airconditioning, haalt Project Falcon een topsnelheid van 17,5 knopen; haar actieradius bedraagt 4.200 zeemijlen bij een snelheid van 13 knopen. De Fast Displacement Hull Form maakt haar niet alleen efficiënt maar ook zeewaardig.

Laatste nieuws