Backbenchen in een Bentley

Een Bentley is al luxe, maar een verlengde Bentley Mulsanne is al helemaal first class. Wij cruisten er in stijl mee langs de Côte d’A zur.
@media (max-width: 679px){#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-638e3fce6d270 img{#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-638e3fce6d270 img{#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-638e3fce6d270 img{#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-638e3fce6d270 img{#fig-638e3fce6d270 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Backbenchen in een Bentley

Bij voorkeur heeft Nautique zelf het stuur in handen, maar er zijn uitzonderingen. Bijvoorbeeld als je vermoeid uit een jet komt, of je de weg al kent, of als de route belachelijk druk is. Welnu, dat kwam voor ons allemaal samen aan de Côte d’Azur, dus charterden wij een Bentley Mulsanne Extended Wheelbase mét chauffeur. In de normale Mulsanne zit je achterin al als een vorst, maar de extra lange versie genereert 25 centimeter meer beenruimte. Je zou met gemak de halve selectie van de LA Lakers kunnen transporteren in deze premium Brit. De backbencher-ruimte in deze Mulsanne laat zich het best vergelijken met de First Class-afdeling van Emirates Airlines. Je bent omringd door leer, hardhout en blinkend chroom. Ondertussen is het er sereen stil.

De buitenwereld staat even op mute en trekt als decor aan je voorbij. Slapen kan (dus) ook. Daartoe kun je de stoelen in alle standen verzetten, inclusief de gerieflijke beensteunen. De auto heeft ook een zonnedak, maar dan voor de passagiers achterin, hetgeen de cabine lekker licht maakt. Mocht je een parade willen afnemen: hij kan ook open. Deze limousine een blikvanger pur sang, zeker door de duo­tone-uitvoering en de enorme rechtopstaande radiator-grille, uitgevoerd in roestvrij staal. Sowieso is de hele voortrein zeer charismatisch. De persoonlijke privacygordijntjes bij de ramen kunnen op hun beurt elektrisch dicht en standaard zijn natuurlijk de picknicktafeltjes, die oprijzen uit de leuning. Op deze manier verblijf je in een aangenaam vacuüm, waarmee je stressvrij (wij voelden ons nog nooit zo zen) en snel op je bestemming (die van ons: Hotel Chevel Blanc in St. Tropez) komt. Dat laatste door de 6.8 liter V8 twinturbo van 506 pk, die in deze Bentley ligt. Mocht het nodig zijn, dan zit je in 5,5 seconden op de 100 km/u. Maar haast, tsja, dat heb je niet in een Bentley Mulsanne.

Prijs op aanvraag

Laatste nieuws