Met een aantal kijkers van 68,2 miljoen is de 36e America's Cup een groot succes geworden voor de media-uitzendingen. De 35e editie moest nog genoegen nemen met 'maar' 20,5 miljoen kijkers. De groei is natuurlijk goed voor de zeilsport, maar vooral ook voor de sponsors, die veel meer waar voor hun geld kregen. De organisatie liet het door onderzoeksbureau Nielsen becijferen en die kwamen tot een mediawaarde van NZ$ 1,4 miljard. In euro's zou dat €830 miljoen zijn.
De races werden door 51 uitzenders in verschillende landen uitgezonden. Dat kan live zijn, maar ook in verkorte verslagen van de wedstrijden. Daarnaast had het Youtubekanaal van de organisatie een groot bereik. 7,9 miljoen kijkers keken in het totaal 36 miljoen keer naar de video's van de verschillende races. Omgerekend keken de kijkers op Youtube allemaal een uur naar de zeilwedstrijden.
Op de sociale media bereikten de posts over het event 715 miljoen impressies bij de 1,09 miljoen volgers. Dat is ook een ruime verdubbeling ten opzichte van de voorgaande editie.
Het is nog onduidelijk waar de 37e uitvoering van de America's Cup gaat plaatsvinden. De exclusieve onderhandelingen met Nieuw Zeeland zijn inmiddels voorbij, maar dat betekent niet dat het land de onderhandelingen niet alsnog kan winnen. Andere namen die genoemd worden zijn Ierland, Engeland en Saoedi Arabië.

- Nieuws
- America's Cup