Feadship laat megajacht Bliss te water in Makkum

Bij de Feadship werf van De Vries in Makkum is onlangs een 95 meter lang megajacht met de naam Bliss tewatergelaten. Het schip is helemaal custom gebouwd voor de eigenaar en heeft een Polar Code certificatie.
@media (max-width: 679px){#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef11e2 img{#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef11e2 img{#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef11e2 img{#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef11e2 img{#fig-614d6c5ef11e2 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Feadship Bliss Makkum

De nieuwe megajachten rollen met gestage snelheid van de werven in Nederland. Nu was het de Feadshipwerf in Makkum die een nieuw jacht afleverde. Het 95 meter lange schip heet Bliss en is in nauwe samenwerking met de koper gebouwd. De eigenaar wil ermee overal ter wereld kunnen komen en flink reizen. Daarom heeft het schip een Polar Code certificaat en is voorzien van hybride aandrijving zodat het soms uitstootloos kan varen.

@media (max-width: 680px){#fig-614d6c5ef1a65 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1a65 img{#fig-614d6c5ef1a65 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614d6c5ef1a65 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1a65 img{#fig-614d6c5ef1a65 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614d6c5ef1a65 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1a65 img{#fig-614d6c5ef1a65 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het design van het schip was in handen van Studio De Voogt, waar ontwerper Jan Schaffers de lijnen tekende. Het interieur is van de hand van Rémi Tessier. Feadship werkte de afgelopen jaren aan het scherpstellen, engineeren, plannen en bouwen van het jacht. De werf rept over een volledig custom gebouwd schip dat aan alle wensen van de klant voldoet. Wie die klant is vertellen de bouwers -natuurlijk- niet, het is een 'active family that likes to explore the world'.

@media (max-width: 680px){#fig-614d6c5ef1c08 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1c08 img{#fig-614d6c5ef1c08 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614d6c5ef1c08 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1c08 img{#fig-614d6c5ef1c08 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614d6c5ef1c08 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1c08 img{#fig-614d6c5ef1c08 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Soms moet je niet eens proberen om een persbericht te vertalen, de breedspraak van de PR-afdeling is immers niet te overtreffen: "Advanced security and life-safety systems have been discretely incorporated and De Voogt Naval Architects has been heavily involved in the design and engineering of the hybrid propulsion system to enable the yacht to sail in diesel-electric mode. Exceptionally flexible in terms of its ultra-efficient energy consumption and offering major fuel savings, this package helps to protect the environment and provides premium comfort for all who step aboard." Tja, wat wil je nog meer?

@media (max-width: 680px){#fig-614d6c5ef1f7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1f7a img{#fig-614d6c5ef1f7a img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614d6c5ef1f7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1f7a img{#fig-614d6c5ef1f7a img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614d6c5ef1f7a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef1f7a img{#fig-614d6c5ef1f7a img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

De aandrijving zorgt voor een topsnelheid van 17 knopen voor het schip. Daar wil natuurlijk niemand mee varen, dus de kruissnelheid is 12 knopen. Op die snelheid heeft het jacht een bereik van 6000 zeemijl voordat het opnieuw moet bunkeren. Bovenop het voordek van het schip ligt het heliplatform, dat ook dienst kan doen als sportveld. Het is tenslotte een active family die met dit schip gaat varen.

@media (max-width: 680px){#fig-614d6c5ef20c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef20c3 img{#fig-614d6c5ef20c3 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614d6c5ef20c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef20c3 img{#fig-614d6c5ef20c3 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614d6c5ef20c3 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef20c3 img{#fig-614d6c5ef20c3 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
@media (max-width: 680px){#fig-614d6c5ef21c5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef21c5 img{#fig-614d6c5ef21c5 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-614d6c5ef21c5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef21c5 img{#fig-614d6c5ef21c5 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-614d6c5ef21c5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-614d6c5ef21c5 img{#fig-614d6c5ef21c5 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Laatste nieuws